Motywacja pracowników

Temat który jest cały czas na topie - jak motywować pracowników, ale przede wszystkim co zrobić, aby pracownik szanował pracodawcę, innych pracowników oraz swoją pracę.

Odpowiedź tylko z pozoru może wydawać się banalna i nie każdy zgadza się z tym, że jest ona słuszna.
Z mojej paroletniej obserwacji wysunęłam kilka wniosków:
  • Atmosfera - to prawda, że pracownicy tworzą klimat między sobą w pracy, jednak bardzo dużo zależy od tego jaki przykład da im pracodawca, jeżeli w miejscu pracy jest dobry klimat, pracownicy zdecydowanie będą mieli więcej motywacji do pracy,
  • Szacunek - tu również najbardziej istotną rolę odgrywa szef, jeśli sam będzie szanował swoich pracowników, ma spore szanse na to, że odwdzięczą się oni tym samym,
  • Docenianie - oczywiście finansowe jest najbardziej pożądane ;) jednak, nie należy zapominać o dobrym słowie, gdy pracownik dobrze poradzi sobie ze swoim zadaniem lub osiąga wyższe wyniki niż reszta grupy,
  • Szansa na rozwój - nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale możliwość rozwoju, nauki czy samodzielność w ważnym projekcie jest czasem cenniejsza niż wysoka premia.
Żyjemy w trudnych czasach, każdy ma swoje problemy, a szef który potrafi być po prostu ludzki, czasem jest na wagę złota.
Uważam, że pracodawca, który dobrze traktuje swoich podwładnych, nie wzbudza w nich przerażenia, zajdzie ze swoim zespołem dalej i zbuduje mocne zaufanie.

Należy jednak pamiętać, że dobry szef to również taki który potrafi egzekwować obowiązki od swoich pracowników i nie pozwoli sobie wejść na głowę.

A wy w jaki sposób motywujecie pracowników?
Uważacie, że bycie dobrym pracodawcą pozwala odpowiednio prowadzić swój zespół oraz motywować swoich pracowników czy Waszym zdaniem lepiej być jednak surowym i zdystansowanym pracodawcą?

Jestem bardzo ciekawa Waszego zdania! :)

Pozdrawiam,
K.

Komentarze

Popularne posty